Ombudsman krijgt minder klachten over gemeente Westvoorne

De ombudsman van Westvoorne ontving het afgelopen jaar in totaal 10 klachten over de gemeente. Dat is een daling ten opzichte van het voorgaande jaar (15 klachten in 2018). Het aantal bezoekers aan het spreekuur van de ombudsman in Westvoorne is vergelijkbaar met 2018. “Hier blijft dus zeker behoefte aan”, concludeert gemeentelijk ombudsman Anne Mieke Zwaneveld.

In het jaarverslag 2019 spreekt de ombudsman haar tevredenheid uit over de klachtafhandeling door de gemeente Westvoorne. “Ik heb de gemeente al eerder een complimentje gegeven over de proactieve manier waarop de medewerkers met klachten van burgers omgaan. Ik ben blij om te merken dat deze werkwijze wordt doorgezet”, zegt Zwaneveld.

Net als vorig jaar gingen de meeste klachten over kwesties rondom het huis en op straat. Dit varieerde van parkeeroverlast en snippergroen tot te hard rijden. Daarnaast ontving de ombudsman ook klachten van inwoners die een beroep moesten doen op de gemeente voor hulp en ondersteuning.

Vanwege de coronacrisis houdt de ombudsman tijdelijk geen inloopspreekuur in Westvoorne. Dit geldt ook voor Rotterdam en de andere aangesloten gemeenten.  Zo helpt de ombudsman de verspreiding van het coronavirus te remmen. De ombudsman is wel telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 12:30 uur op nummer 010 411 16 00.

Vanaf 1 juni 2020 hoopt de ombudsman de inloopspreekuren weer te hervatten. In Westvoorne is dat elke maand op vrijdag van 10:30 tot 11:30 uur in het Cultureel Centrum De Man aan de Burgemeester Letteweg 30 in Oostvoorne.

Raadpleeg voor de actuele stand van zaken www.ombudsmanwestvoorne.nl. Via de website kunnen ook vragen en klachten worden ingediend.