Spreekuur ombudsman in laatste week 2017 vervalt
Het spreekuur van de gemeentelijke ombudsman in de laatste week van het jaar vervalt. De ombudsman is van 27 tot en met 29 december tijdens kantooruren wel telefonisch bereikbaar op nummer (010) 411 1600.
Vanaf 2 januari hervat de ombudsman zijn gebruikelijke dienstverlening op het bezoekadres Meent 106 en de diverse inloopspreekuren in de regio (zie Overzicht spreekuren).
Burgers met klachten over de gemeente kunnen als regel in Rotterdam terecht op:
– dinsdag van 09.00 tot 11.30 uur;
– woensdag van 13.30 tot 16.00 uur; op het avondspreekuur in de oneven weken op donderdag van 18.30 tot 20.30 uur.
De ombudsman is er voor iedereen die klachten heeft over de manier waarop hij is behandeld door de gemeente. De ombudsman vindt wel dat u uw klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.
Op de websites van de aangesloten gemeenten leest u hoe u een melding of een klacht kunt indienen.
Wilt u naar het inloopspreekuur komen? U hoeft geen afspraak te maken, maar het is beter eerst te bellen en uit te leggen wat uw klachten zijn. Dan kunnen de medewerkers van de ombudsman u gelijk vertellen of uw klacht in behandeling kan worden genomen. Zo voorkomt u dat u misschien voor niets op het spreekuur komt.
Neem bij het bezoek aan het spreekuur eventuele brieven of aantekeningen mee, die over uw klacht gaan. Hoe beter de medewerkers van de ombudsman worden geïnformeerd, hoe beter ze u kunnen helpen.