P+R wel beschikbaar maar niet bereikbaar
De heer K. gaat een avondje stappen in Rotterdam. Hij leest op de website van de gemeente dat hij zijn auto 24 uur per dag kan parkeren op P+R Kralingse Zoom. Als hij dan met het openbaar vervoer naar de stad gaat, hoeft hij alleen het goedkope parkeertarief van €2 euro te betalen.
Als de heer K. midden in de nacht terug wil gaan naar zijn auto, komt hij er tot zijn verrassing achter dat het openbaar vervoer niet meer rijdt. Gelukkig brengt een vriend hem naar zijn auto. Omdat hij niet met het openbaar vervoer is teruggereisd, moet hij echter het duurdere parkeertarief betalen. De heer K. vindt dit niet eerlijk en vraagt het teveel betaalde parkeergeld terug aan de gemeente.
De gemeente weigert dit verzoek en geeft aan dat de heer K. zelf zijn reis met het openbaar vervoer had moeten plannen. Hierop dient de heer K. een klacht in bij de ombudsman. Hij is namelijk op het verkeerde been gezet door de informatie van de gemeente dat hij 24 uur per dag zijn auto voor het goedkope tarief kan parkeren.
De ombudsman vraagt de gemeente Rotterdam om nog een keer naar het verzoek van de heer K te kijken. Daarop besluit de afdeling Parkeervoorzieningen alsnog dat de heer K. het teveel betaalde parkeergeld terug krijgt. De gemeente bedankt hem voor zijn klacht en past de onduidelijke informatie op de gemeentewebsite aan.