Na maanden thuiszitten eindelijk weer op pad
Mevrouw A. wacht maanden op haar nieuwe elektrische rolstoel. Hierdoor is ze al die tijd aan huis gekluisterd. Pas nadat de ombudsman de Taskforce Zorg van de gemeente heeft ingeschakeld, wordt de nieuwe rolstoel geleverd.
Omdat haar rolstoel versleten is vraagt mevrouw A. in september 2016 een nieuwe elektrische rolstoel aan bij de gemeente. Gelukkig ontvangt ze in oktober 2016 al het bericht dat de gemeente de aanvraag heeft goedgekeurd en Welzorg de opdracht heeft gegeven om een nieuwe rolstoel te leveren. Dat is maar goed ook, want in diezelfde maand breken de assen van haar oude rolstoel.
Ondanks dit positieve bericht, hoort mevrouw A. een hele tijd niets. Pas nadat mevrouw A. meerdere keren contact heeft gezocht met de gemeente, komt Welzorg de maten opmeten voor een nieuwe rolstoel. Daarna volgt er weer een radiostilte. De vele telefoontjes aan Welzorg, leveren alleen maar lange wachttijden en frustratie op. Ten einde raad dient mevrouw A. eind februari 2017 een klacht in bij de ombudsman.
De ombudsman intervenieert bij de Taskforce Zorg en kort daarna wordt de rolstoel alsnog geleverd. Eindelijk kan mevrouw A. haar huis weer uit.