De medewerkers van ORR zetten zich er voor in om uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Bent u desondanks niet tevreden over ORR, bijvoorbeeld omdat u te lang op antwoord moet wachten, of omdat u vindt dat u niet netjes te woord bent gestaan, dan kunt u daarover een klacht indienen.
Hier vindt u de Klachtenregeling Ombudsman Rotterdam-Rijnmond.
Iedereen heeft recht op informatie over wat de overheid doet, hoe ze dat doet en waarom. Met de Wet Open Overheid (Woo), kan dat ook bij Ombudsman Rotterdam-Rijnmond (ORR). U kunt bijvoorbeeld informatie vragen over onze organisatie, onze werkwijze en hoe binnen ORR allerlei zaken geregeld zijn. U kunt ook met een beroep op de Woo vragen naar informatie uit uw eigen dossier. Voor informatie uit uw eigen dossier hoeft u wat ons betreft geen Woo-verzoek te doen. U kunt dit ook vragen aan degene die namens ORR uw vraag behandelt. Op een formeel Woo-verzoek moeten wij een besluit nemen en dat besluit moeten we openbaar maken. Wat wat volgens de Woo voor de een openbaar is, is ook openbaar voor iedereen. Dat betekent dat wij uw verzoek, het besluit en de openbare documenten (geanonimiseerd) op onze website publiceren.
We maken geen persoonsgegevens bekend of informatie van andere mensen die bij ons zijn gekomen met hun verhaal.
Woo-verzoeken waarover een besluit is genomen vindt u op deze pagina.