Wat doet IJsselgemeenten?
De gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten.
De hoofdtaken van IJsselgemeenten zijn:
- het verstrekken van uitkeringen (bijstand) voor levensonderhoud en voor een aantal minimaregelingen,
- begeleiding naar werk of scholing van bijstandsgerechtigden,
- de zorg en activering van mensen én
- het bieden van schuldhulpverlening.
Klachten over het optreden van IJsselgemeenten of haar medewerkers bespreekt u eerst met de organisatie zelf. IJsselgemeenten moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Meer informatie hierover vindt u op de website van IJsselgemeenten.
Als u niet tevreden bent over de manier waarop IJsselgemeenten uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u terecht bij de ombudsman.
Contact Ombudsman
Ombudsman Rotterdam-Rijnond in Rotterdam is iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 12.30 uur op 0800-0802 (gratis).
U kunt ons bellen met vragen. Ook kunt u een afspraak maken om uw klacht persoonlijk toe te lichten of Verder kunt u een klacht indienen via e-mail of fax. E-mail ons via info@orr.nl.