Wat doet de GGD Rotterdam-Rijnmond?
De GGD Rotterdam-Rijnmond (GGD) richt zich op de gezondheidszorg in de regio Rijnmond. U kunt bij de GGD terecht voor preventie, infectieziektebestrijding, medische milieukunde, technische hygiënezorg en het toezicht op de kinderopvang, maar ook voor de zorg voor volwassenen als zij de grip op hun leven verliezen.
De GGD richt zich op alle Rotterdammers en de inwoners van vijftien omliggende gemeenten. Het werkgebied bestaat uit de volgende gemeenten: Albrandswaard, Barendrecht, Bernisse, Brielle, Capelle aan den IJssel, Goeree-Overflakkee, Hellevoetsluis, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Maassluis, Ridderkerk, Rotterdam, Schiedam, Spijkenisse, Vlaardingen en Westvoorne.
Voor klachten over het optreden van de GGD Rotterdam-Rijnmond of haar medewerkers kunt u bij de ombudsman Rotterdam-Rijnmond terecht. De ombudsman vindt dat u de klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie, in dit geval de GGD, moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Daarna kunt u ook nog naar een externe onafhankelijke klachtencommissie.
Meer informatie over de klachtenregeling vindt u op de website van de GGD. Daar vindt u ook een klachtenformulier en informatie over de procedure. De GGD is telefonisch bereikbaar via 010 267 23 89.
Contact Ombudsman
De ombudsman Rotterdam-Rijnmond is iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 12.30 uur op 0800-0802 (gratis).
U kunt ons bellen met vragen. Ook kunt u een afspraak maken om uw klacht persoonlijk toe te lichten of Verder kunt u een klacht indienen via e-mail of fax. E-mail ons via info@orr.nl.